שם הספר: אהלי שם - אוצר החומש
מחבר: רבי מיכאל פרץ
דפוס: תשפ"ג
ויקרא דף עח ע"א סד"ה התירוץ - כ"כ במנחת חינוך (מצוה קסט). ועי' במה שהאריך בזה בס' דברי כהן (ויקרא עמוד רמב והלאה).
שם ד"ה ויש, שורה ד - צ"ל גם את.
דף פא ע"ב ד"ה במועד, שורה ה - צ"ל ימי המשתה.
דף פב ע"א שורה אחרונה - צ"ל יש יום שאתה רואה.
דף פח ע"א ד"ה ויש - וראה עוד בשלמא בעלמא (מצורע יד ב).
דף ק ע"א ד"ה ורש"י, שורה ב - צ"ל אמוריים מטמוניות.
דף קיא ע"ב אהלי שם שורה ו 'מי שרוצה חכמה מקבל' - ואפשר לבאר דהיינו מה דתנן באבות (פ"ד מ"א) איזהו חכם הלומד מכל אדם, שאם רצונו להחכים הוא גדול, הוא משתדל ללמוד מכל אדם ובכל להחכים. ולאחר שלמד מכל אדם הקב"ה נותן לו חכמה.
דף קיד ע"א שורה ה 'כמו תינוק' - ואפשר לבאר שהתינוק נוהג כן כי יש בו יצר הרע ואין בו יצר הטוב (כדאיתא באדר"נ ריש פט"ז). יוצר הרע היינו מלאך המות (כדאיתא בב"ב טז ע"א), דהיינו שמטרתו להחריב ולהרוס ולהרוג ולאבד.
דף קיח סע"ב - ואפשר גם לומר שהכפרה והשמחה השפעתם גדולה לכל ימות השנה, יותר מכל מועד אחר, וזו הכוונה ב'בשנה', שמשפיעים על כל ימות השנה, שכן הכפרה היא זו שמאפשרת שיצא האדם בדימוס בדינו ויחיה שנה נוספת, והשמחה היא עיקר הרוחניות כמאמר הכתוב (תבוא כח מז) תחת אשר לא עבדת את ה' אלוהיך בשמחה ובטוב לבב שהוא מקור כל התוכחות, ומכלל לאו אתה שומע הן, שמקור הברכות היא השמחה.
דף קכו ע"ב אהלי שם סוף הדיבור הא' - ועוד ביאר הרב המחבר נר"ו שהיה לו לריב"ל לשאול את אליהו מה יעשה, שהרי הוה שכיח גביה, ולא להחליט לבד. ומצינו שהפר לע"ז בהר הכרמל ביקש שאליהו יגיד לו ללכת [וכמו שביאר הרב המחבר בס' ואביטה אורחותיך].
דף קלא ע"ב שורה ד מלמטה - צ"ל לגדול בבית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה