שם הספר: אוצר משניות
מחבר: רבי מיכאל פרץ
דפוס: תש"ע
זו היא המהדורה השניה, בששה כרכים.
זו היא המהדורה השניה, בששה כרכים.
כרך זרעים:
בהסכמות בעמוד הראשון הסכמה ב שורה א - צ"ל אויערבאך זצ"ל
בגוף הספר דף נז ע"א שורה כז - צ"ל מודים הרמ"א.
דף עה ע"א שורה יד מלמטה - יש להתחיל קטע חדש מתיבת 'ואלו', ולהוסיף לפניה: במפסיקין לפאה:
דף פז ע"א שורה כ - צ"ל ודו"ק] ולהלן המשך.
שם שורה כג 'אהלי שם' - תא"מ. ויש להתחיל קטע חדש מתיבת 'מלבנות'.
דף קלה ע"א אהלי שם שורה ב - צ"ל והנה פירוש.
דף קמג ע"ב שורה ד מלמטה - צ"ל היקרים ולהשתמש.
שם שורה אחרונה - צ"ל במשך הזמן.
דף קמד ע"א שורה יא 'הלכות פאה' - תא"מ. ולאחר מכן יש להתחיל קטע חדש וכצ"ל: שיעור חיוב הנתינה: שיעור נתינת.
ענין זה נדפס לראשונה בס' אוצר פסקי צדקה (סימן יד, עמוד סז).
שם שורה ז מלמטה - צ"ל יותר מחומש.
שם שורה ה מלמטה - צ"ל רעה. מקורות וביאורים: כתב בש"ע יו"ד (סימן רמט ס"א) "שיעור.
דף קמו ע"א שורה יד - צ"ל ובטעות ציינו.
שם ע"ב שורה ב - צ"ל והירושלמי מיירי.
שם שורה ד - צ"ל כדי לקיים.
שם שורה ז - צ"ל ועיין שם.
שם שורה י - צ"ל היינו, עד היכן.
שם שורה יב - צ"ל כלא קיים.
שם שורה יד - צ"ל לא קיים.
שם שורה טו - צ"ל וסבירא ליה להרמב"ם דהיכא דקיימי.
שם שורה יח - צ"ל דהגר"א מיירי.
שם שורה יט - צ"ל דקיימי עניים, וסבירא ליה.
שם שורה כ - צ"ל דהיכא דקיימי.
דף קמז ע"א שורה ב - צ"ל אלו ב"ה בספר.
שם שורה ג - צ"ל דקיימי עניים ללא.
שם שורה י - צ"ל ונפקא ליה.
שם שורה יב - צ"ל טשו מיניה.
שם שורה כח - צ"ל מתרצה קושיא.
דף קמח ע"א שורה יב - לאחר תיבת 'כן' יש להתחיל קטע חדש וכצ"ל: מי הממונה על קופת צדקה: משובח הנותן.
ענין זה נדפס לראשונה בס' אוצר פסקי צדקה (סימן יח, עמוד פד).
שם שורה יט - צ"ל חכם. מקורות וביאורים: כתב הטור יו"ד (סימן.
דף קמט ע"א שורה יד - לאחר תיבת 'חכם' יש להתחיל קטע חדש וכצ"ל: בעל חוב של עני אם יוכל לגבות חובו מצדקה של העני: עני הגובה צדקה.
ענין זה נדפס לראשונה בס' אוצר פסקי צדקה (סימן מא, עמוד קנג).
שם שורה כג - צ"ל חובו. מקורות וביאורים: איתא במתניתין (ביכורים פ"ג מי"ב) "למה אמרו הבכורים כנכסי כהן, שהוא.
שם ע"ב שורה כג - צ"ל האבי העזרי.
שם שורה יא מלמטה - צ"ל האבי העזרי.
שם שורה אחרונה - צ"ל האבי העזרי.
דף קפו ע"א אהלי שם שורה יד - צ"ל מקרים שהולכים.
שם שורה טו - צ"ל ויש מקרים.
שם שורה יח - צ"ל והלפת והנפוץ.
שם שורה כ - צ"ל צנון ונפוץ.
שם שורה כו - צ"ל אנחנו זקוקים.
שם ע"ב שורה ו - צ"ל הוי כלאים, ואילו צנון ולפת אינם כלאים למרות שהם דומים בצורת הפרי בלבד. ויש לבאר, שהלפת.
שם שורה טז - צ"ל אינם כלאים.
שם שורה כב - צ"ל טעמו יתכן.
שם שורה כה - צ"ל ו) איתא: הא.
דף קפז ע"א אהלי שם שורה ב - צ"ל שאינם כלאים.
שם שורה ד - צ"ל בש"ע (יו"ד סימן רצה.
שם שורה ז - צ"ל הרמב"ם (פ"י.
שם שורה י - צ"ל כמו שכתב.
שם שורה יד - צ"ל אבל יש.
שם שורה טז - צ"ל שאין בני נח מצווים על זה. וכבר השיגוהו הדגול.
שם שורה כ - צ"ל י') שפסק.
שם ע"ב אהלי שם שורה יב - צ"ל של תפוח.
שם שורה יג - צ"ל מן התורה.
שם שורה יט - יש למחוק את הנקודה שלאחר תיבת 'הירושלמי'.
שם שורה כ - צ"ל שאע"פ שלא.
שם שורה כב - צ"ל היה הוה.
שם שורה אחרונה - צ"ל וממילא לא שייך.
דף קפח ע"א אהלי שם שורה ג - צ"ל לפת וצנונות.
שם שורה יג - צ"ל או"ח (סי'.
שם שורה יד - צ"ל בארץ ומקצת.
שם שורה טו - צ"ל מגולים ולא השריש וגם לא נתכוין לזריעה, נוטלו, אף על פי שבנטילתו.
שם שורה ב מלמטה - צריך לחבר את הפסיק לתיבת 'כלאים'.
דף קפט ע"א אהלי שם שורה ג - צ"ל ולא אסרו.
שם פרק ב שורה ב - צ"ל מנין הוציאו.
שם שורה ח - צ"ל עין, כלומר.
שם ע"ב שורה ד מלמטה - צ"ל מנין מהתורה.
דף קצ ע"א אהלי שם שורה ה - צ"ל יזרע את.
שם שורה יא מלמטה - צ"ל היא המצוי.
שם שורה ח מלמטה - צ"ל סאה זקוקים.
שם שורה ג מלמטה - צ"ל אחד מעשרים.
שם ע"ב אהלי שם שורה א - צ"ל רביעית הלוג.
דף קצא ע"א שורה יא מלמטה - צ"ל רוצה בכלאים.
שם ע"ב שורה ט מלמטה - צ"ל כד) נראה כהפירוש.
דף קצט ע"ב שורה ג 'מילי במיני' - תא"מ.
שם שורה ה מלמטה - צ"ל של זרעונים.
שם שורה ד מלמטה - צ"ל חידש במשנה א.
דף רא ע"א שורה י מלמטה - צ"ל חכמים אוסרים.
דף רג ע"ב אהלי שם שורה ג - צ"ל הנשארים באמצע.
דף רט ע"א אהלי שם שורה ה - צ"ל בנוטע מעיקרא.
שם ע"ב שורה יא מלמטה - צ"ל שהוא כרם שחרב.
שם שורה י מלמטה - צ"ל יש בפנים.
שם שורה אחרונה - צ"ל שאפילו שאין.
דף ריא ע"א אהלי שם שורה א - צ"ל כ"ש בית.
דף ריז ע"א אהלי שם שורה ב - צ"ל וצ"ע, מדוע.
שם ע"ב שורה י מלמטה - צ"ל כתב הש"ע.
דף ריט ע"א שורה ב מלמטה - יש לחבר את הפסיק לתיבה שלפניו.
דף רכ ע"א אהלי שם שורה ה - צ"ל עפר ג"ט.
שם שורה ח - צ"ל והרכבת גפן.
דף רכד ע"א שורה יד מלמטה - צ"ל שאפילו שנהגו.
דף רכה ע"א אהלי שם שורה ח - צ"ל בתשובת החתם.
שם ע"ב שורה י מלמטה - צ"ל כתב הברכי.
שם שורה ח מלמטה - צ"ל אע"ג דבלאו.
דף רכז ע"א אהלי שם שורה יג - יש לתקן את הסוגריים.
דף רל ע"א אהלי שם שורה ו - צ"ל שמכוון ללבישה.
שם שורה ח - צ"ל וכן כתבו.
שם שורה יב - צ"ל אינו מתכוון.
דף רלא ע"ב שורה י מלמטה - צ"ל ומותר, ובאהלי שם על הש"ס (יבמות סימן יא) התבאר הדבר באריכות יותר. ע"ש. ועיין.
וראה עוד במש"כ בס"ד בגליון שם.
דף רלג ע"א אהלי שם שורה ה - צ"ל כתב הט"ז (יו"ד סימן ש סק"ג).
דף רלד ע"ב אהלי שם שורה ו - צ"ל תכיפות וקשר.
שם שורה ט בסוגריים - צ"ל פ"י מהלכות שבת ה"ט.
דף רלה ע"א אהלי שם סוף משנה א - יש למחוק את הסוגריים, ובמקומם להוסיף: ומקורו מדברי הש"ס (מועד קטן ד ע"א).
דף רצ ע"א שורה יא מלמטה - צ"ל איש פלוני.
דף תנא ע"א שורה ח מלמטה - צ"ל ששיעורו 2.
כרך מועד:
דף טז ע"א אהלי שם סד"ה ספק - ועי' בס' מאור ישראל (שבת לד ע"א ד"ה ספק).
דף קצז ע"ב שורה ג מלמטה - יש להתחיל את הסוגריים לפני תיבת 'עירובין'.
דף קצח ע"א אהלי שם שורה ב - צ"ל אמרי' בפרק בכל משתתפין.
דף רל ע"א אהלי שם שורה ג - יש שני פסיקים ביחד. יש למחוק א' ולקרב את הב' לתיבה הקודמת.
שם ע"ב אהלי שם שורה ה - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
דף רלא ע"ב אהלי שם שורה ה - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
דף רמה ע"ב אהלי שם שורה ג - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
דף רמז ע"ב אהלי שם שורה ב - יש למחוק את הנקודה הב'.
דף רמט ע"ב שורה ח מלמטה - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
שם שורה ז מלמטה - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
שם שורה ב מלמטה - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
שם שורה אחרונה - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
דף שח ע"א אהלי שם שורה ג - יש לקרב את הפסיק לתיבה הקודמת לו.
דף שיד ע"א אהלי שם שורה א - צ"ל בן נון.
דף שנו ע"א שורה ח מלמטה - צ"ל ובב"י (סי'.
שם שורה ד מלמטה - צ"ל הרא"ש, והתוספות.
דף שנח ע"א אהלי שם שורה ד - צ"ל יג) וז"ל: בהרע"ב.
דף שנט ע"ב אהלי שם שורה ה - צ"ל ועיין בהגהות הגאון רעק"א ליו"ד.
דף שסא ע"א אהלי שם שורה ח - צ"ל (שם סק"ב).
שם ע"ב אהלי שם שורה ה - צ"ל ג דביצה), והרשב"א.
שם שורה ח - צ"ל (ב, ב.
דף שסב ע"א שורה ו מלמטה - צ"ל (ביצה כו, ב).
דף שסג ע"א אהלי שם שורה ג - צ"ל (סי' תק ס"ב).
דף שע ע"ב שורה אחרונה 'חלק ד' - הוא הנדפס בשנת תשס"ז, ושם הוא בסימן קכח. ועי' במש"כ בס"ד בגליון שם.
דף שעו סע"ב - וכיו"ב כתב בערוך לנר (כה ע"א ד"ה שם שלח). ועי' בהגהות פורת יוסף שבסוף ש"ס וילנא (שם), ובס' מאור ישראל (שם).
סדר נשים:
דף נ ע"א אהלי שם שורה ד - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף נד ע"ב אהלי שם שורה א - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף נו ע"א אהלי שם משנה ז שורה ב - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף סח ע"א שורה ח מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
שם ע"ב שורה יב מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
שם שורה ז מלמטה - צ"ל לומר, דלא.
שם שורה ד מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף סט ע"א שורה ז מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
שם ע"ב שורה י מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
שם שורה ג מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף עז ע"ב אהלי שם שורה ה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף עט ע"ב שורה אחרונה - צ"ל מחוקק אה"ע.
דף פב ע"א שורה ו מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
שם ע"ב אהלי שם שורה ג - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף צב ע"ב שורה ה מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף צח ע"א אהלי שם שורה ג - צ"ל (סימן נב ס"א).
דף קה ע"א שורה ד מלמטה - צ"ל חייב, יתכן.
דף קכז ע"א שורה ג מלמטה - צ"ל ס"כ] כתב.
דף קלח ע"א שורה ה מלמטה - צ"ל דכיון שאמר.
דף קסד ע"ב שורה ו מלמטה - צ"ל 7.212, שהוא 7.212 ו-7.212 שהוא 52.013. ויש.
דף קסה ע"א אהלי שם שורה א - צ"ל כמ"ש הש"ך (יו"ד סימן קי כללי ספק.
דף רג ע"ב שורה ד מלמטה 'חולה' - ועי' בס' ישא ברכה עמ"ס גיטין.
דף ריד ע"ב אהלי שם שורה ב - צ"ל (סימן רלה סעיף א).
שם שורה ג מלמטה - צ"ל קלה ס"ק.
דף רלב ע"א שורה ד מלמטה - צ"ל שם על הש"ס (קידושין סימן א).
דף רנב ע"ב אהלי שם שורה ב - צ"ל עם האחרים.
סדר נזיקין:
דף לט ע"א שורה ה מלמטה - צ"ל עד תשרי.
דף מ ע"א שורה ז מלמטה - צ"ל עליהם, ופירש, ולפיכך.
דף קנח ע"א אהלי שם שורה א - צ"ל אינם מאמינים.
דף רפד ע"ב שורה אחרונה סוף משנה טו - ועוי"ל לפי מש"כ הרע"ב שרחמים אלו גודלם לפי רוב המעשה, ולכן אע"פ שחסד ורחמים לפניו, מ"מ יש לו לאדם להרבות מעשים.
סדר קדשים:
דף כב ע"א שורה ג מלמטה - צ"ל (חלק ב סימן ז או' ג-ד).
דף כד ע"ב אהלי שם שורה ה - צ"ל קרבן שנתערב בהם.
דף כה ע"ב שורה אחרונה - צ"ל מקריבם, סתם, ורק בנתערבו.
דף עח ע"ב אהלי שם שורה ד - יש לקרב את הנקודה לתיבה שלפניה.
שם שורה ו - צ"ל ואחד סמ"ק. לוג, שלש.
שם שורה ט - יש לקרב את הפסיק לתיבה שלפניו.
דף עט ע"א אהלי שם שורה ו - יש לקרב את הפסיק לתיבה שלפניו.
דף צט ע"ב שורה ב מלמטה - יש לקרב את הסוגריים לתיבה שאחריו.
דף קח ע"א אהלי שם שורה ב - צ"ל זאת. וכן.
דף קסד ע"א אהלי שם שורה ב - צ"ל העין. וכתב.
דף קעב ע"א אהלי שם שורה ד - צ"ל ומתרץ ביורש.
דף עדר משנה ז שורה א - צ"ל לפשפש הצפוני.
דף שו ע"ב אהלי שם שורה ח - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלפניו.
שם שורה טו - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלפניו.
דף שיח ע"א שורה אחרונה 'ויש לומר' - עפ"ד הרע"ב (ד"ה רבי).
בביאורים שבסוף הספר אות ו שורה אחרונה - צ"ל הובאה דעת.
שם אות ח בסוף הדיבור הא' - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלפניו.
שם אות כא ד"ה אבל, שורה א - צ"ל מגולי ספרד לפני חמש מאות שנה, שהיה רבו של בעל שיטה.
בתרשימים שבסוף הספר - למחוק את הכיתוב: נערך על פי ספר וכו'.
סדר טהרות:
דף סב ע"א אהלי שם שורה ח - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף קכח ע"א אהלי שם סוף משנה ב - ע"ע בשו"ת יביע אומר ח"י (חלק יורה דעה), ובס"ס מנוחת אהבה, ובס' ילקוט יוסף על פורים (דף פט ע"ב והלאה), ובמשנה ברורה - איש מצליח (מהדורה שניה בקונטרס בין השמשות שבסוף הספר דף פח סע"א) ובקובץ ישורון (חלק לא ריש עמוד תתצב) ובס' THE ENIGMA OF THE BIBLICAL SHAFAN (עמוד שכו והלאה).
דף קנא ע"א אהלי שם שורה ז - צ"ל כתב בבועז.
דף קצד ע"א אהלי שם שורה ז - צ"ל וצ"ע דברי רעק"א.
דף רלט ע"א אהלי שם סוף משנה ד - ועי' בתוספות יום טוב. ובקרן אורה (נזיר דף מ) השיג על דבריו, ולדבריו מיושב. ובילקוט ביאורים שבסוף הש"ס הוצאת מתיבתא (נזיר מ ע"א עמוד רעב הערה לט) הביא דבריהם.
דף שלג ע"ב אהלי שם שורה א - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ג - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שלד ע"א אהלי שם שורה ו - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ז - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ו מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ה מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלפניו.
שם ע"ב שורה ו מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שלה ע"א אהלי שם שורה ב - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ג - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ו - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם ע"ב אהלי שם שורה ב - צ"ל הרשב"א (ריש שער המים) מהמשנה הקודמת, שהמקוה.
דף שלו ע"א אהלי שם שורה ו - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שמב ע"א אהלי שם אהלי שם שורה ד - צ"ל בכלי, ובפשוטו, הרי.
דף שמה ע"א אהלי שם שורה ז - צ"ל השו"ע (סימן קצח.
דף שמו ע"א שורה אחרונה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שנד ע"ב אהלי שם שורה א - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שנה ע"א אהלי שם שורה ח - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שנט ע"א אהלי שם שורה ב - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ה מלמטה - יש לקרב את הפסיק לתיבה שלפניו.
שם ע"ב שורה ב מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שס ע"א אהלי שם שורה ד - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם ע"ב אהלי שם שורה ד - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שסא ע"ב אהלי שם שורה ה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ב מלמטה - יש לקרב את הפסיק לתיבה שלפניו.
דף שסב ע"א שורה ז מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
שם שורה ד מלמטה - יש לחבר את הסוגריים לתיבה שלאחריו.
דף שצד ע"א אהלי שם שורה ט - צ"ל שם על הש"ס (כתובות ט, א).
דף שצח ע"א אהלי שם פרק י שורה ב - יש לחבר את הפסיק לתיבה שלפניו.
שם ע"ב שורה ה - יש למחוק את הנקודה.
דף שצט ע"א אהלי שם שורה ט - יש לחבר את הפסיק לתיבה שלפניו.
שם ע"ב שורה ג מלמטה - צ"ל ועיין בספרי.
דף תא ע"א אהלי שם שורה ה - צ"ל שם, אם.
דף תח ע"א אהלי שם שורה א - צ"ל באהלי שם על הש"ס.
דף תסז - החל מפרק ה היא מסכת עוקצין. יש לתקן את הכותרות ומיספור הפרקים מכאן עד סוף הספר.
דף תעד ע"ב אהלי שם שורה ד - יש להוסיף את סיום המרכאות.
שם שורה ז - צ"ל הסדר הערוך.
שם שורה ג מלמטה - יש למחוק את כל מה שמופיע בסוגריים (הגהת הרב המחבר נר"ו).
דף תפ ע"ב אהלי שם סוף אות ב - וכ"כ בס' פרשת רא"ה (פרשת מקץ עה"פ בקנה א' מלאות וטובות). ע"ש.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה