שם הספר: שו"ת מגן שלמה.
מחבר: רבי שלמה מעלי הכהן טוויל.
דפוס: תשע"ח.
בעמוד 38 סימן מח - הוא בעמוד קלב.
מחבר: רבי שלמה מעלי הכהן טוויל.
דפוס: תשע"ח.
בעמוד 38 סימן מח - הוא בעמוד קלב.
בעמוד 39 סימן עה - צ"ל הערות קטנות.
בדף כט ע"א שורה ה - צ"ל הוו 72.
בדף כט ע"א שורה ה - צ"ל הוו 72.
בדף לב ע"ב אות י שורה ו 'החכם דוד שואיקה' - ועי' בקונטרסיו בענין עשיית עירוב בפולנקו ובמש"כ בס"ד בגליון שם.
בעמוד לג ד"ה שאלה, שורה ג - צ"ל הגויים הנמצאים.
בעמוד עט, באמירת 'לכה דודי' לצד מערב - ראה עוד כאן.
בדף קלג ע"א ד"ה וכשזכיתי - וסיפר הרב המחבר נר"ו שמהר"ע יוסף ז"ל ביקש באותו ביקור שאשתו תכסה את ראשה המטפלת, והיא שאלה את מהר"ר אליעזר בן דוד ז"ל ואמר לה שתמשיך לכסות ראשה בפאה נכרית. וכן עשתה.
בדף קנד ע"ב אות ה שורה ג - צ"ל דניחא ליה.
שם אות ו שורה ד - צ"ל שהשתמש במצוה.
בדף קנז ע"א אות יב שורה ד - צ"ל חלצה חליצתה.
שם שורה י - צ"ל חליצתה כשרה.
שם שורה יז - צ"ל מהמצוה אלא.
בדף רנג ע"ב ד"ה ולענין - ראה בשו"ת קצירת האומר (סימן עב דף מא ע"א) שכתב להשיג על הדברים האלה.
בדף רנט ע"ב שורה ט 'הב"י בחו"מ סי' קצ"ה' - מחודש יב.
בעמוד רסד בסופו, דלטעון קים לי בעינן לפחות ב' פוסקים - וכ"כ בשו"ת יביע אומר (ח"י ח"מ ס"ס א). ע"ש.
בעמוד רסו ד"ה אחדשה"ט, שורה ד - צ"ל מדובר ביניהם.
בעמוד ערה אות ד שורה ג - צ"ל אף שלא התקיים.
שם בד"ה והנה, בענין מכירת העליות אי הוי מדין נדר או מדין מקח וממכר, שנחלקו בזה רש"ל והמג"א - ומזה מוכח דלא כמ"ש הרב המחבר לעיל (אות ג) שאין רשות לגבאים למכור העליות.
ובעיקר הענין איך מועילה מכירת העליות, ראה עוד בעלון מעשה המשפט (פרשת שלח תשפ"א עמוד א במדור 'מעשה בית דין'), ובמש"כ בס"ד בגליון ספר פתחי חושן על קנינים (מהדורת תשע"ו עמוד תז הערה ז).
בעמוד שי, בעמוד השני שלאחריו, ד"ה הרב, שורה ד - צ"ל שנה לפטירתו.
שם - ראה את תמונת מצבתו באתר מי צדיק.
שם ד"ה והנה 'אין שום זכר לדבריו' של מהר"ר צאדק הרארי - ראה תשובה אליו בשו"ת יביע אומר (פח"ז י"ד סימן א) בענין עגלים שאין ידוע אם שהו ח' ימים. וראה מכתבו של מהר"ע יוסף ז"ל הנדפס בקובץ בית יוסף (גליון כד סימן קנח) שבו הוא מספר שנפגש עמו. ובשו"ת יחוה דעת למהר"ע יוסף (ח"א מהדורת תש"פ בסוף מכתבי ברכה שבראש הספר) נדפס מכתב ממנו למהר"ע יוסף ז"ל. בשו"ת מגן בעדי למהר"מ עבאדי (ס"ס טז) הביא תשובה שכתב לו בזה מהר"צ הרארי. והו"ד בשו"ת יביע אומר (שם סימן ב ד"ה אחרי). ודברים ממנו הובאו בס' דרך אר"ץ (עמודים צט, ק, קפ, ריז, רכ, רכא). ונזכר גם שם (עמודים קח, קפה, ריא). גם בגליונות דרך אר"ץ (לעמודים יז, יח, כ, ובענין הנפיחה וביקור זוגות בבית האבל ופאה נכרית לאשה) הובאו דבריו.
וזכורני כשבא לבקר בזקנותו בכולל מאור אברהם בעי"ת מיקסיקו יע"א, והתרגש מאוד עד דמעות, באומרו שכך היה באר"ץ שהיו לומדים בעיון (ראה להלן עמוד שמז ד"ה אני) ומי מלל לראות כזאת במיקסיקו, ונתן מתנה כספית לכל אברך ואברך.
וזכורני כשבא לבקר בזקנותו בכולל מאור אברהם בעי"ת מיקסיקו יע"א, והתרגש מאוד עד דמעות, באומרו שכך היה באר"ץ שהיו לומדים בעיון (ראה להלן עמוד שמז ד"ה אני) ומי מלל לראות כזאת במיקסיקו, ונתן מתנה כספית לכל אברך ואברך.
וסיפר לי חתן בתו ידידי המו"ן חיים עבוד נר"ו שהיה מקפיד על בני ביתו שיענו ברוך הוא וברוך שמו על ברכות הקידוש, ואמר שאין בזה משום הפסק. וראה בקונטרס הפסקים שכן מנהג עיר מולדתו אר"ץ.
וראה את תמונת מצבתו באתר מי צדיק.
בעמוד של אות א - צ"ל שיורני על. וכן הוא בס' רועה נאמן שהבאתי להלן בסמוך.
שם ד"ה נ.ב., שורה א 'אין לנו תשובתו של הרב עבאדי' - כצ"ל. וכבר נדפסה בספרו מגן בעדי (סימן לא). והתשובה של מהר"ר מטלוב עבאדי על שאלה א נדפסה בשו"ת רועה נאמן (י"ד סימן סג אות י הערה תרלט), ושם יש ט"ס במש"כ על ספר 'רמב"ם לשם', וצ"ל 'רמב"ם לעם'.
בעמוד שמז ד"ה אני, שורה ד - צ"ל מגן דוד.
בעמוד שבא שורה ז - צ"ל לו מליצים טובים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה