מחברת: יוכבד סגל
דפוס: ירושלם תשל"ח
עמוד ז - עוד על תולדות רבי אהרן מרקוס, ראה בשם הגדולים החדש (ח"ב עמוד 252), ובספר משיחי השקר ומתנגדיהם (עמוד שלג), ובפורום אידישע וועלט. גם ראה עליו בויקיפדיה (ערך אהרן מרקוס), ושם יש טעות דמוכח בדבר שנת לידתה של אחותו.
עמוד יז ד"ה הוי, שורה אחרונה - צ"ל ללמוד חשבון.
שם ד"ה בבנין, שורה ג - צ"ל ללמוד עם.
עמוד עא שורה ב מלמטה - צ"ל אם מתכוונים.
עמוד עח שורה ב - צ"ל יותר משהתכוונו.
עמוד פה שורה ד - צ"ל אהרון המבורגר.
עמוד קלב ד"ה אחת, שורה ב מלמטה - צ"ל עיר גדולה.
עמוד קלו שורה ב - צ"ל כמו בזגרז'.
עמוד קלט שורה ב - צ"ל חייב לבלוע.
שם שורה ג מלמטה - צ"ל המפורסמת בחכמיה.
עמוד קמז שורה א - צ"ל שמירת המצוות.
שם, בענין קשריו עם התנועה הציונית - ראה כאן (בתגובת שאול יוטב) שהרצל כתב מכתב להאדמו"ר מטשורטקוב לבקשת רבי אהרן מרקוס.
עמוד קנא בהערה - הספר נדפס בעברית ע"י הוצאת נצח (תל אביב תשי"ד, בני ברק תש"מ).
עמוד קנב שורה ח מלמטה, שכתב נגד חסידי קוצק וצאנז - על זה הכה על קודקדו בשו"ת כוכבי יצחק (ח"ב בהקדמה ריש עמוד ח). וראה בזה עוד בפורום בחדרי חרדים. ובעיקר המחלוקת, ראה בספר מחלקת סאנז וסדיגורא ובמש"כ בגליון שם.
עמוד קנו, על בנו רבי ישראל - היה מחסידי הרב דעת משה מבאיאן-קראקא, ואף טיפלו בו הוא ומשפחתו בימי השואה. כ"כ בויקיפדיה (ערך משה פרידמן). וראה בס' ישיבת חכמי לובלין למהרא"ד מנדלבוים (עמוד שסא) שכ' שרבי אברהם ישראל בן רבי אהרן מרכוס הספיד בבהכ"נ של הרב דעת משה בקראקא.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה