שם הספר: נאות יעקב
מחבר: רבי נסים אלישר ורבי יעקב עדס
דפוס: ניו יורק תשע"ד
- בתולדות רבי נסים אלישר שבראש הספר עמוד יט ד"ה למרות הב', שורה ב - בענין התנגדותו התקיפה לועדות מעורבות של גברים ונשים בעניני ירושלם, ראה כאן (עמוד קפד).
- בדברי הספד שבראש הספר עמוד מב ד"ה והנה נמשך, שורה ג בשם רבינו בחיי - הוא בפרשת תולדות (כו טו).
- בדף סא סע"ב, בקושית מוהרש"א שמדוע לא שאלו לבעלה של קמחית איזה זכות היה לו - וראה עוד מש"כ בזה בבן יהוידע ובאוצר בלום על העין יעקב.
ועוד אפשר ליישב לפמ"ש מהר"ח פאלאג'י שלפעמים האב הוא ירא שמים והבן אינו ירא שמים באשמת האם. והו"ד בקובץ מרי"ח ניחוח. ולכן את האב שהיה ירא שמים כבר הכירו, אולם את האם לא הכירו שכן כל כבודה בת מלך פנימה, ולכן שאלוה, שכן בלעדי צדקותה לא יועיל צדקות האב בלבד.
ועוד אמר לתרץ הרב משה סאלאמי נר"ו לפ"ד מוהרש"א (לעיל סמוך ונראה) שבעלה של קמחית היה פאבי, והיה לו שם רע כמ"ש בספר לחקר שמות וכינויים בתלמוד (סימן ט) שהוא זה שחטף חלק חבירו והיה מבעלי אגרופין. ע"ש. ולכן ידעו שלא בזכותו הדבר, וחקרו אצלה לראות מה זכותה.
- בדף סב רע"ב, הקשה שכשהם בצרור לבדן איך נאמר יש ברירה - ותירץ ידידי מהר"ר אליהו אדמוני נר"ו שכשם שבמעות יש ביטול ולאחר מכן ע"י הברירה מתברר למי שייך, כמו כן לגבי הצרורות שמתבטלים כולם זה בזה וע"י ברירה מתברר למי שייך כל אחד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה