יום שני, 23 בנובמבר 2020

שו"ת וחידושי רבינו דוד שלמה הכהן

שם הקונטרס: שו"ת וחידושי רבינו דוד שלמה הכהן

מו"ל: חברא קדישא מילילייא

דפוס: מילילייא תשע"ט


בכריכה: צ"ל רבינו דוד שלמה הכהן.

שם: צ"ל במילילייא.

בעמוד ב 'צילום כת"י' - נדפס להלן עמוד ו.

בעמוד ג ד"ה רבינו 'כמוהר"ר אברהם הכהן ז"ל' - ראה עליו בספר LA POBLACION JUDIA DE MELILLA (עמוד קנ והלאה, ובעמוד רנח), ובשו"ת מעלות לשלמה (במבוא עמוד ג, ובתולדות דובדו וחכמיה דף ג ע"ב). וראיתי להרב אליהו פרץ נר"ו (יו"ר מכון מלכי רבנן באשדוד) שכתב עליו: יש לי את כתב ידו על הלכות שחיטה וטריפות, והייתי על קברו זיע״א במילילייא ועשה איתי נס גדול.

שם ד"ה כבן 'ועיקר תורתו קיבל ככל הנראה מאביו הגדול יחד עם אחיו' - כן הוא גם בשו"ת מעלות לשלמה (במבוא עמוד ג ד"ה ובשנת).

ד"ה כיהן 'העיר נדור' - ראה גם על קברו של מהר"ר סעדיה אדאתי אשר בדרך בין מילילייא לנאדור, שם יש מצבת אבן כתובה בידי הרב המחבר ז"ל.
דרך אגב אזכיר שבית החיים שבעיר נאדור היה ממוקם סמוך לבית הקברות הנוצרי, וחוללו הקברות, וכשהקטינו את בית הקברות הנוצרי, פינו את בית החיים (בשנת תשס"ח לפ"ק), והעבירו את העצמות וקברום הח"ק של עי"ת כזאבלאנכא יע"א בחלק האחורי של בית הקברות הנוצרי המוקטן שבנאדור, מצד ימין לאחר הגדר. ראה המיקום כאן. ותמונות משנת תשפ"ג כאן

שם בסוף הדיבור - נפטר בעי"ת מאדריד יע"א, והוא קבור בבית החיים במילילייא ליד קברו של מר אביו. ושו"ר שכ"כ במבוא לשו"ת מעלות לשלמה (עמוד ג ד"ה ובשנת).

שם ד"ה כל, שורה א - צ"ל לא מש מאהלו.

שם שורה ג - צ"ל בתו מרת.

בעמוד ד ד"ה הקב"ה - יש גם תשובות ממנו בשו"ת מעלות לשלמה (א"ה סימן כה והלאה וסימן מג). ותשובת מהר"א ן' חסין ז"ל שהובאה בשו"ת עטרת שלמה (סימן לב דף שכה ע"א) היא על מה ששאל הרב המחבר ז"ל בענין עגונה א' ממהר"ר יוסף משאש ז"ל.

שם שורה ב - צ"ל ולהעלותם על.

בעמוד ה אות יא - צ"ל מזמור תהלה.

בעמוד ו סימן א - צילום כתב היד לעיל בעמוד ב.

שם ד"ה שליח, שורה ג - צ"ל חא"ח סימן כט.

בעמוד י סימן ד, בענין אי בעי ברכה על כל כוס שתיה בליל הושענא רבה - ראה עוד בילקוט יוסף (א"ח סימן קעח סעיף יא) שהביא דברי הפוסקים בזה. ועי' במש"כ בגליון שם.

בעמוד יב סד"ה זכיתי - וראה עוד במצבת האבן שכתב הרב המחבר ז"ל בבית הכנסת אור זרוע בעירו מילילייא יע"א, ושם כתב שנקרא כן ע"ש אביו של תורם בית הכנסת ששמו היה עקיבה. ובעיקר הענין, ראה עוד בספר טובת מראה להרמ"ז ז"ל (סימן פא), ובמש"כ בגליון שם.

בעמוד יג ד"ה ולפי, שורה א - צ"ל שלא אמר.

בעמוד יט - בהיותי בעי"ת מילילייא יע"א ונתשטחתי על קברו של הרב המחבר ז"ל, ראיתי שהתיבות הבאות אינן מופיעות בנוסח המצבה: 'גדול מרבן שמו', 'איש', לנבונים מתבונן', 'הוא', 'נודעה שלימותו', 'היה לראש פנה', 'ונוח לנשמתו'.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה